-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10006 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من خيلي از روزه هايم را عمداً خورده ام . چگونه بايد قضايشان را پردازم ؟ لطفاً توضيح دهيد.

هر چند روزه اي كه يقين داريد عملاً خورده ايد و بر شما واجب بوده است , يعني در حالت پاكي وطهارت بوده ايد, اولاً قضاي آن را بايد به جا آوريد. ثانياً بايد كفّارهء آن را بپردازيد. براي هر روزي كه عمداًخورده ايد, بايد شصت روز روزه بگيرد كه خيلي براي شما مشكل است يا به شصت فقير غذا بدهيد. حال اگر توانايي مال نداريد, به هر اندازه توانايي داريد, در حال يا آينده بپردازيد. اگر اصلاً توانايي نداريد و در آينده توانايي پيدانخواهيد كرده , استعفار كنيد و از خدا پوزش بخواهيد. خداوند بخشنده و مهربان است .

مقدار غذايي كه بايد داده شود, هقتصد و پنجاه گرم است كه مي شود به اين مقدار نان يا گندم يا پول آن داده شودكه به جاي خوراك مصرف شود.

تمام اين امور در صورتي است كه توجه داشته باشيد اگر عمداً روزه را بخوريد, كفاره اش اين است , ولي اگرجاهل به موضوع باشيد و جاهل مقصر نباشيد, تنها به قضا اكتفا مي كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.